Management


După o lungă perioadă care a transformat în rutină economia planificată și a anihilat cele mai primare reflexe de proprietate, pare explicabilă incapacitatea firmelor românești de a avea o abordare corectă a managementului. Am început acest capitol pentru că, la aproape 30 de ani de la schimbarea regimului politic în România, mai găsim firme în care managementul este o necunoscută.
De utilizarea unor minime principii de management nici nu poate fi vorba.
Ne bazăm analiza pe faptul că, la momentul la care scriem acestea, încă există firme în România, în care managementul înseamnă: cum să găsim resurse pe care să le consumăm barbar pentru un profit imediat, fie resursă materială, fie umană, apoi tot noi să ne lamentăm că resursele nu au fost suficiente să acopere necesităților (ex. companiile multinaționale), cum să rezistăm în piață păcălind clientul din aval cât mai mult timp, cum să construiești cât mai ieftin și cât mai prost ca să ai costurile minime pe metru pătrat și profitul maxim (ex. dezvoltatorii imobiliari), cum să facem cât mai mult profit și să ne capitalizăm cât mai puțin (ex. companiile românești de servicii), cum să facem cât mai mult profit din contracte aranjate cu reprezentanții statului, cum să facem profit fără să facem nimic (ex. companii ale reprezentanților statului pe contracte cu ei înșiși), lista ar putea continua, dar ne oprim aici lăsându-vă curiozitatea de a parcurge câteva exemple pe care noi le avem dezvoltate în secțiunea tematică.
Tot în caseta tematică veți găsi studii de caz izvorâte din experiența noastră de lucru care se vor referi la implementări de soluții de time management, inducții de sisteme în echipele de management, consultanță strategică și coaching executive.