Management


După o lungă perioadă comunistă cu economie planificată, cu o guvernare dictatorială, cu anihilarea celor mai primare reflexe de proprietate, pare justificată inapetența, impotența, incapacitatea firmelor românești de a avea o abordare corectă pentru ce înseamnă management. Am început acest capitol pentru că, la peste 20 de ani de la schimbarea regimului politic în România, am identificat grave probleme de abordare a managementului.
De utilizarea unor minime principii de management nici nu poate fi vorba.
Spunem aceste lucruri pentru că, la momentul la care scriem acestea, încă există firme în România, în care managementul înseamnă: cum să găsim resurse pe care să le secătuim barbar pentru un profit imediat și cum să găsim cel mai potrivit angajat pe care să îl exploatăm barbar până când crapă și, nemaifiind optim la testele de performanță să avem posibilitatea înlocuirii lui cu altul proaspăt cu care să reluăm procedeul (ex. companiile multinaționale), cum să rezistăm în piață păcălind clientul din aval cât mai mult timp, cum să construiești cât mai ieftin, cât mai prost ca să ai conturile minime pe metru pătrat și profitul maxim (ex. dezvoltatorii imobiliari), cum să facem cât mai mult profit și să ne capitalizăm cât mai puțin (ex. companiile românești de servicii), cum să facem cât mai mult profit din contracte aranjate cu reprezentanții statului, cum să facem profit fără să facem nimic (ex. companii ale reprezentanților statului pe contracte cu ei înșiși), lista ar putea continua, dar ne oprim aici lăsându-vă curiozitatea de a parcurge câteva exemple pe care noi le avem dezvoltate în secțiunea tematică.
Tot în caseta tematică veți găsi studii de caz izvorâte din experiența noastră de lucru care se vor referi la implementări de soluții de time management, inducții de sisteme în echipele de management, consultanță strategică și coaching executive.